سیستم تهویه و هواساز رستوران ها و سالن های غذاخوری

تهوهی مطبوع رستوران

شهرت یک رستوران، و فعالیت‌های مکرر که باعث جذب آن می‌شود، بر اساس تعدادی از عوامل متقابل تأثیر گذار بر تجربه کلی غذا خوردن است. در حالی که غذا به وضوح مهم است، محیط و تهویه مطبوع رستوران و هواساز رستوران نیز نقشی اساسی دارد. انتظار مشتریان این است که فارغ از شرایط آب و هوایی در فضای باز، محیطی راحت و آرام را تجربه کنند. در نتیجه، هواساز رستوران موضوع مهمی است که رستوران داران باید اطمینان حاصل کنند که قادر به کنترل موثر محیط رستوران هستند، بدون اینکه متحمل هزینه‌های اضافی شوند.

در مواردی که نیاز به گرمایش و سرمایش در طول سال وجود داشته باشد، معمولاً مقرون به صرفه‌ترین گزینه دستگاه ایرواشر است که می‌تواند همزمان واحد گرمایش و سرمایش را تأمین کنند. بنابراین، سیستم‌های تهویه مطبوع مدرن پمپ حرارتی قادر به ایجاد سرمایش و گرمایش با صرفه جویی در انرژی هستند تا تجربه لذت بخشی از صرف غذا را در تمام طول سال فراهم کنند.

در انتخاب مناسب ترین هواساز، در نظر گرفتن معیارهای زیر مهم است:

  • بهره وری انرژی
  • نوع واحدهای تهویه مطبوع

هواساز رستوران و تهویه مطبوع ایمن تهویهبهره‌وری انرژی تهویه مطبوع رستوران:

بازده انرژی واحدهای انتخاب شده تأثیر بسزایی در کل هزینه‌های کارکرد سیستم خواهد داشت. هواساز‌ها از نظر اقتصادی برای سرمایش بسیار مقرون به صرفه هستند. کنترل موثر نیز مهم است، به ویژه که سطح اشغال در رستوران ممکن است در طول شبانه روز متفاوت باشد. این بدان معنی است که نیازهای گرمایش و سرمایش نیز در ارتباط با تعداد غذاخوری‌ها و همچنین شرایط آب و هوایی خارجی متفاوت خواهد بود. به همین دلیل ما استفاده از کنترل اینورتر DC را پیشنهاد می‌کنیم که یک سیستم تهویه مطبوع بسیار پاسخگو و بسیار کارآمد را فراهم می‌کند.

سیستم تهویه مطبوع اسپیلت:

همانطور که از نام آنها پیداست ، سیستم‌های تهویه مطبوع اسپلیت شامل دو نوع واحد هستند: یک یا چند واحد داخلی در داخل رستوران و حداقل یک واحد خارجی در خارج از ساختمان ، این دو با لوله وصل می‌شوند. این نوع واحدها معمولاً بالاترین بازده انرژی را به ویژه در حالت گرمایش ارائه می‌دهند. با این حال، نصب می‌تواند پیچیده تر باشد و باید توسط یک مهندس مجاز تهویه مطبوع انجام شود. در بعضی موارد یافتن موقعیت مناسب برای واحد بیرونی ممکن است دشوار باشد، در این صورت تهویه مطبوع بسته بندی شده گزینه بهتری است.

سیستم تهویه مطبوع پکیج:

هواساز‌ها و پکیج‌ها شامل یک واحد داخلی با اتصال گسسته از طریق یک دیوار به خارج است. این بدان معناست که آنها فقط می‌توانند بر روی یک دیوار خارجی نصب شوند ، در نتیجه فرصت‌های نشستن در رستوران محدود می‌شود. این واحدها یک پمپ حرارتی با بازده بالا و بخاری‌های سرامیکی را برای ایجاد گرمایش در طول سال و همچنین خنک سازی در تابستان ترکیب می‌کنند. یک مزیت اصلی حداقل نیاز به نصب است.

زیبایی شناسی:

ضروری است سیستم تهویه مطبوع زیبایی محیط رستوران را کم نکند. بنابراین مهم است که واحدهای تهویه مطبوع را انتخاب کنید که بدون دخالت با دکوراسیون ترکیب شوند و در عین حال فضای داخل رستوران را نیز به حداکثر برسانند. محدوده تهویه مطبوع جامع شامل کاست‌های سقفی، واحدهای دیواری، واحدهای سقفی و کف نصب می‌شود.

هواساز رستوران و تهویه مطبوعاز مواردی که در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها باید رعایت شود سیستم توزیع هوای مناسب و هواساز می‌باشد که بوی غذا از پیشخوان به قسمت مشتریان نفوذ نکند. بدین منظور لازم است هوا به درون قسمت غذاخوری تغذیه و از قسمت پیشخوان تخلیه شود. همچنین، می‌بایست هوای تخلیه شونده مقداری از حرارت تولید شده در منطقه آشپزخانه را جذب و دفع کند تا ضمن به حداکثر رساندن احساس رضایتی مشتریان و کارکنان، مقدار بار تهویه مطبوع نیز کاهش یابد.

موقعیت دهانه‌های مکش هوای تازه و دهانه تخلیه هوای آشپرخانه باید به طوری باشد که از برگشت شدن هوای تخلیه به درون فضای مورد نظر و نیز مزاحمت برای عابرین جلوگیری کند.

نتیجه گیری هواساز رستوران

در این مقاله از ایمن تهویه الوند سعی کردیم از اهمیت وجود هواساز در رستوران صحبت کنیم؛ وجود هواساز در هر رستورانی الزامی بوده و انتخاب بهترین نوع هواساز است که هائز اهمیت بوده، شما می‌توانید با کلیک بر روی ایراوشر به صفحه هواساز ایرواشر مراجعه نمایید که یکی از بهترین و بهینه‌ترین هواسازهای موجود در دنیا می‌باشد، و یا با تماس از کارشناس ایمن تهویه الوند مشاوره رایگان دریافت کرده و هواساز متناسب با رستوران و آشپزخانه خود را خریداری کنید.

آخرین مقالات

خدمات ایمن تهویه

پیشنهاد ویژه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واحد فروشواحد خدماتکارشناس