تفاوت دستگاه ایرواشر و زنت چیست؟

تفاوت ایرواشر و زنت

دستگاه ایرواشر و زنت کاملا مشابه یگدیگرند هر دو قابلیت سرمایشی و گرمایشی دارند و نحوه گرمایشی هر دو نیز کاملا مشابه یگدیگر است. با این حال تفاوت دستگاه ایرواشر و زنت هم موصوع بحث میباشد که ما در انتها آن را مطرح میکنیم.

تفاوت ایرواشر و زنت ، نحوه عملکرد زنت

در تصویر زیر نحوه عملکرد دستگاه زنت در حالت سرمایشی را مشاهده می کنید:

 

همانظور که مشاهده کردید هوا با عبور از فیلتر سلولز ضد باکتریال خنک شده و بعد خارج می شود، در این دستگاه آب به صورت ریزشی از بالای سلولز ریزش می کند و سلولز کاملا خیس می شود. اما در ایرواشر آب به صورت اسپری در هوا پودر می شود و هوا با برخورد با آب اسپری شده خنک می شود و خارج می شود.

یکی از دلایل استفاده از دستگاه زنت در اماکن مسکونی به خصوص در بالکن و داخل خانه بی صدا بودن این دستگاه است چون آب به صورت ریزشی جریان دارد صدایی ندارد ولی ایراوشر به دلیل صدای اسپری شدن آب بیشتر در پشت بام اماکن مسکونی کاربرد دارند. همجنین ایراوشر ها در مکان های بزرگ مانند سالن ها و کارگاه های صنعتی کاربرد فراوانی دارند.

از تفاوت دستگاه ایرواشر و زنت میتوان گفت که در دستگاه ایرواشر حذف ضرات معلق از طریق چسبیدن به مولکول های آب صورت میگیرد در حالی که در زنت پدهای سلولوزی نقش تهویه هوا را بر عهده دارند. از جمله ی دیگر تفاوت دستگاه ایرواشر و زنت این است که در ایرواشر امکان رسوب گرفتگی وجود دارد ولی در زنت اگر پدهای سلولزی کارایی خود را از دست دادند با تعویض آنها مشکل دستگاه برطرف میشود.

آخرین مقالات

خدمات ایمن تهویه

پیشنهاد ویژه

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واحد فروشواحد خدماتکارشناس
طرح فروش اقساطی عیدانه ایمن تهویه الوند