مزایا و معایب ایرواشر

مزایا و معایب ایرواشر

مزایا و معایب ایرواشر

 

در این متن به بررسی مزایا و معایب ایرواشر می پردازیم. با شناخت مزایای ایرواشر و معایب آن، از جمله میزان مصرف برق ایرواشر ، قیمت و نیز بررسی عمده کاربرد آن، می توان در انتخاب ایرواشر به عنوان سیستم تهویه مطبوع یک ساختمان، مناسب ترین تصمیم را گرفت. برای بررسی دقیق مزایا و معایب ایرواشر پیشنهاد می شود که به دقت متن را مطالعه و به نکات ذکر شده توجه فرمایید تا بتوانید مناسب ترین دستگاه را برای ساختمان خود انتخاب نمایید. در زیر به برخی از مهمترین مزایای ایرواشر اشاره می کنیم.

مزایا و معایب ایرواشر

 

 نقاط قوت و مزایای ایرواشر

  1. قیمت اولیه پایین: دستگاه ایرواشر به دلیل استفاده از سیستم تبخیری ارزان تر از سیستم های تبریدی (مانند کولرگازی و چیلر (حذف کندانسور و کمپرسور)) می باشد.
  2. مصرف بهینه برق: در هواساز ایرواشر جریان برق تنها برای عملکرد فن و پمپ مصرف می شود. و با توجه به تست هایی انجام شده این دستگاه در دور اول فقط 2 آمپر برق مصرف می کند. صرفه‌جویی در انرژی می‌تواند به میزان 60 درصد باشد.
  3. کم صدا: صدای کارکرد آن نسبت به سیستم های تهویه مطبوعی که کمپرسور در آنها به کار رفته بسیار کمتر است. در واقع تنها صدای تولیدی مربوط به فن ایرواشر است که ایمن تهویه الوند با استفاده از فن دایرکت درایو سایلنت معتبر و مناسب این صدا را در دستگاه به حداقل می رساند.
  4. تعمیرات ارزان و نگهداری آسان: قطعات به کار رفته در هواساز ایرواشر قیمت بالایی ندارند و درصورت معیوب شدن می توان با هزینه کم قطعات را تعویض کرد.
  5. فیلتراسیون هوا: هوا حداقل طی دو مرحله فیلتر و شسته می شود. فیلترهای ایرواشر قابل شستشو بوده و به راحتی قابلیت جداشدن و تعویض را دارند. در صورت نیاز مشتری از فیلترهای با راندمان بسیار بالاتر در دستگاه استفاده می شود.
  6. توانایی بالا درگرمایش و سرمایش فضاهای بزرگ و سالن ها: به علت ساخت سفارشی این دستگاه می توان از نمونه قدرتمند ایرواشر صنعتی برای فضاهای بزرگ (گلخانه، سالن پرورش قارچ، مدارس، مساجد، سالنها و…) مناسب می باشد. همچنین این دستگاه گرما و سرما را به صورت یکنواخت درمحیط توزیع می کند.
  7. استفاده از برق تک فازدر ایرواشرهای آپارتمانی: اکثر سیستم های تراکمی (مثل کولرگازی) از برق سه فاز استفاده می کنند. اما در صورت استفاده از ایرواشر حتی در آپارتمان های با متراژ بالا نیازی به برق سه فاز وجود ندارد.
  8. مصرف بهینه آب: در ایرواشر نسبت به کولرهای آبی آب بهینه تر و کمتر مصرف می شود.(بدنه با استحکام بالاتر و عایق بندی کامل بدنه مانع نفوذ گرما و سرما به دستگاه می شود  ودر نهایت آب کم تری مصرف می شود.)
  9. تهویه مناسب: به دلیل جریان هوای آزاد درگیر، به خصوص هنگام استفاده در فضای آزاد.
  10. خروجی هوای تصفیه شده: فن داخل دستگاه فشار مثبت (فشار استاتیک) را در فضای تهویه ایجاد می‌کنند، به طوری که از نفوذ هوای بیرون به داخل جلوگیری می‌شود. (فقط هوای تصفیه شده وارد محیط می شود)
  11. سازگار بودن با محیط زیست: ایرواشر به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر در داخل دستگاه کاملا سازگار با محیط زیست است.
  12. جامع بودن: ایرواشر اگر چه نسبت به داکت اسپلیت حجیم تر است ولی فقط از یک دستگاه تشکیل شده.

معایب ایرواشر

  1. عدم بازدهی کافی در مناطق شرجی: به دلیل وجود رطوبت نسبی در سیستم سرمایش ایرواشر درمناطق مرطوب و شرجی (مثل شمال وجنوب ایران) نمی توان از این دستگاه استفاده کرد.
  2. محدودیت جانمایی: این دستگاه به دلیل حجم نسبتا بزرگ برای جانمایی نیازمند فضای بیشتری است.
  3. در صورتی که آب مورد استفاده تمیز نشود و سطوح خیس به درستی نگهداری نشود می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی شود.

نتیجه گیری:

سیستم های تبخیری مانند ایرواشر و زنت برای مناطق گرم وخشک مناسب می باشند. دستگاه ایرواشر نسبت به کولرگازی و چیلرها برای سالنهای بزرگ مساجد و سوله ها به صرفه تر است و هزینه برق آن یک چهارم چیلر و کولرگازی است.

برخی از ایرواشر های تولید شده توسط ایمن تهویه الوند

دستگاه ایرواشر خانگی زیر سقفی مدل Smart

دستگاه ایرواشر خانگی پشت بامی مدل Tornado

دستگاه ایرواشر خانگی ایستاده مدل Buhavi

دستگاه ایرواشر صنعتی

جهت مشاوره و خرید محصولات با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

مدیر فروش » 09122700453 – آقای صحبتی

دفتر فروش » 02144313434

 

آخرین مقالات

خدمات ایمن تهویه

پیشنهاد ویژه

3 دیدگاه ها

  • سلام.
    یه سوال از خدمتتون داشتم
    اینکه برای فضای تقریبی 250 متر و چهار خواب کدوم مدل و چه حجمی از دستگاه مورد استفاده قرار بگیره.بهتره؟
    ممنونم.
    شماره تماس بنده
    ***********

    • سلام آقای نیری عزیز
      برای فضایی که گفتین پیشنهاد ما استفاده از ایرواشر 8000 CFM دو فنه هستش، برای انتخاب نوع مدل ایرواشر هم وابسته به نقشتون تعیین میشه تا بهترین کارایی رو داشته باشه.

  • سلام ایرواش سقفی در آپارتمان 150 متری نصب کرده اند ولی بیشتر مواقع حالت شرجی ایجاد میکند آیا دستگاه ایراد دارد یا برای این متراژ ناکافی است و یا دلایل دیگر در هر صورت برای تعویض به مدل بهتر آیا راهکاری دارید متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واحد فروشواحد خدماتکارشناس